Op zaterdagmiddag 12 september geeft Harmonie Orkest Zoetermeer drie korte concertjes op drie verschillende locaties. Met deze “pop-up concertjes” laat het orkest zich weer voor het eerst horen sinds de lockdown. Door de coronacrisis is de jaarplanning van de vereniging noodgedwongen gewijzigd. Geplande concerten in het voorjaar en de zomer zijn komen te vervallen en ook in het najaar gaat het straks anders dan vooraf gedacht. Toch laat het orkest zich niet tegenhouden en presenteert het zich, met in achtneming van alle protocollen en voorschriften, op drie verschillende plekken in Zoetermeer. “We richten ons bij deze drie optredens op de direct omwonenden en de toevallige voorbijgangers”, aldus dirigent Jurgen van Groningen Schinkel. “We laten het publiek in een paar verschillende muziekstukken horen hoe divers het repertoire van het orkest is en hopen dat deze muzikale ontmoeting later in het seizoen een vervolg krijgt.” “en,” voegt hij er nog aan toe: “let goed op, want voor je het weet zijn we weer op weg naar de volgende locatie!”

Het orkest speelt komende zaterdag om 13:15 uur in de buurt van speeltuin Plataanhout (Rokkeveen). Om 14:15 uur zijn de muzikanten te vinden op het grasveld voor de Du Meelaan flat, bij het van Doorneplantsoen. Het derde en laatste pop-up concert staat gepland om 15:15 uur en is op het grasveld naast Natuurspeeltuin bij Tasmanië (Oosterheem). Bent u in de buurt? Kom dan gezellig en veilig op 1.5 meter naar Harmonie Orkest Zoetermeer luisteren!