Op zaterdagochtend 7 april jl. speelde het harmonie orkest een licht klassiek koffieconcert. Samen met het koor Anaviem trakteerde het orkest het publiek op een gezellige ochtend. Ondanks het prachtige lente weer zat de zaal in het Musicdome helemaal vol met publiek. Er moesten zelfs stoelen en barkrukken bijgezet worden! De vrolijk gedekte tafels waren voorzien van koffie, thee en allerlei lekkernijen die door de muzikanten zelf gebakken waren. Na de muzikale opening met Magnolia van Bert Appermont werd het publiek welkom geheten door Frank Hakkennes. Het harmonie orkest vervolgde het programma met de Slavische Dans nr. 8 van Dvorak en Abschied vom Klavier van Ludwig von Beethoven. De uitvoering van Berliner Luft kon rekenen op veel bijval van het publiek: er werd volop meegezongen en geklapt. Anaviem sloot in haar repertoire ook aan bij het licht klassieke thema en zong onder andere Quietly Peacefully wat gebaseerd is op het thema uit de Nieuwe Wereld Symfonie van Dvorak.

Om het orkest beter te kunnen profileren werd tijdens het concert bekend gemaakt dat de afdeling Harmonie van Harpe Davids zich naar buiten toe zal presenteren met de nieuwe naam: Harmonieorkest Zoetermeer. Gelijktijdig met dit concert werd de nieuwe website en de nieuwe Facebookpagina gelanceerd!

Na een korte pauze schoven de leerlingen aan bij het harmonie orkest. Gezamenlijk werd de Salzburger Serenade uitgevoerd. De uitdagende Hongaarse Dansen werden door het orkest prima uitgevoerd. Anaviem zong o.a. Halleluia en Get all Excited, waarin goed te horen was dat deze laatste een favoriet nummer van de koorleden is. Ter afsluiting werden Adiemus en Love Shine a Light gezamenlijk door koor en orkest uitgevoerd. De enthousiaste reacties van het publiek en de staande ovatie werden door koor, orkest en dirigenten dankbaar in ontvangst genomen.

Het volgende grote concert is begin november 2018, maar komende zomer kunt u het harmonieorkest al op verschillende buitenlocaties tegen komen!