Dinsdagavond 4 juli j.l. was een bijzondere avond. Tijdens het laatste zomeravondconcert voor de vakantie traden de MusicKids, het Nieuw Talent Orkest Zoetermeer én het harmonieorkest op. Het gaf een mooi beeld van een vol seizoen waarin de vereniging flink gegroeid is. De kinderen van de MusicKids cursus lieten aan het publiek horen wat ze tijdens de kennismakingscursus allemaal geleerd hadden. Van noten en ritmes leren lezen, naar een instrument bespelen en zelfs optreden met een eigen muziekstuk! Prachtig om te zien hoe deze jonge muzikanten een nieuwe hobby hebben ontdekt.

Daarna was het tijd voor het allereerste optreden van Nieuw Talent Orkest Zoetermeer. Dit orkest, wat als kennismakingscursus voor volwassenen in tien repetities een concert instudeert, liet horen hoe leuk het is om een instrument te bespelen. Deze nieuwe muzikanten zijn zonder voorafgaande kennis ‘in het diepe gesprongen’ en hebben tijdens de repetities en met wat thuisstudie een concertrepertoire ingestudeerd. Met een enthousiast applaus werd hun eerste optreden bekroond.

Na een klein changement speelde het harmonieorkest ook een selectie van het zomer repertoire. Het was een mooie muzikale avond en daarmee de perfecte afsluiting van seizoen 2022/2023.