Het jaar 2018 is spannend voor de harmonie. Sinds half november staat er een nieuwe dirigent voor het orkest, namelijk Jurgen van Groningen Schinkel.

Na een uitvoerige sollicitatieprocedure en een proef-directie werd Jurgen gekozen tot beste van de vele kandidaten. Het zal geen eenvoudige taak zijn om het stokje van Karel Jongerling over te nemen. Maar de leden van het orkest hebben geen moment getwijfeld en zien uit naar een prettige en hopelijk langdurige samenwerking.
Tijdens de eerste repetitieavond werd onder toeziend oog van de leden het contract ondertekend.

Met ingang van dit jaar verzorgt Harpe Davids zelf de muzieklessen van haar leden. Jurgen heeft klassiek trompet en HaFaBra-directie gestudeerd aan het conservatorium van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Met zijn komst is de harmonie verzekerd van een uitstekende docent.
Daarnaast is Jurgen niet alleen dirigent van verschillende harmonie- en symfonisch orkesten, maar ook arrangeur en componist.

Het eerste concert onder leiding van Jurgen van Groningen Schinkel zal zijn op 7 april 2018.
Nadere informatie volgt later en hopelijk zien we u daar dan om ook kennis te maken met onze nieuwe dirigent.
Uiteraard zijn muzikanten al eerder welkom om mee te spelen in ons orkest!