Home     Harmonie Orkest     Leerlingen Orkest     Contact

Play-in 15 mei 2022

Een avontuurlijke play-in bij Harmonie Orkest Zoetermeer

Kom luisteren!

Na een lange periode van Coronamaatregelen, restricties en lockdowns is er eindelijk weer volop ruimte om onze favoriete hobby te beoefenen: We mogen weer samen muziek maken! Dit pakken we graag met beide handen aan en daarom organiseren we op zondag 15 mei weer een play-in. Op deze dag spelen we met een grote groep enthousiaste muzikanten een avontuurlijk programma met allerlei verschillende muziekstijlen.

We starten de dag om 10:00 uur met de eerste repetitie en sluiten eind van de middag rond 16:00 af met een klein concertje. Vanaf 9:30 uur is de zaal beschikbaar en staat er koffie en thee klaar. Wij zorgen voor een lunch en na afloop is er nog gelegenheid voor een drankje.

Deze avontuurlijke dag is voor iedereen die op minimaal HaFaBra B-niveau muziek maakt (tot 12 jaar met begeleiding), passend binnen een (groot)harmoniebezetting. Zowel blazers als slagwerkers. We vragen voor deelname een bijdrage van €15,- p.p. om de lunch, zaal, bladmuziek en andere kosten te dekken.

Voor deze play-in nodigen wij alle muzikanten uit die zin hebben om muziek te maken in dit orkest-voor-een-dag. We hebben een leuk en uitdagend repertoire klaar staan. De dirigent van deze play-in is Jurgen van Groningen Schinkel.

Het afsluitende concert is gratis te bezoeken, dus nodig zeker je vrienden, familieleden en kennissen uit!

Het orkest heeft een uitgebreide symfonisch blaasorkest bezetting waarin plek is voor de volgende instrumenten:

Houtblazers: piccolo, dwarsfluit, hobo, althobo, fagot, esklarinet, klarinet, altklarinet, basklarinet, altsax, tenorsax, baritonsax

Koperblazers: hoorn, bugel/flugelhorn, trompet, trombone, euphonium, bariton, tuba, bastuba

Slagwerk: pauken, drums, percussie en melodisch slagwerk (xylofoon, klokkenspel)

Snaarinstrumenten: cello en contrabas

Het muzikale thema is Avontuur! We gaan aan de slag met een uitdagend werk van de Spaanse componist José Alberto Pina: The Legend of Maracaibo. Daarnaast komt een afwisselend, maar minder vaak gespeeld stuk van Carl Wittrock op de lessenaar: The Road to the West. Met de Movie Adventures medley van John Williams spelen we muziek van o.a. Star Wars, Jurassic Park en E.T. Daarnaast spelen we ook wat kortere werken, maar die blijven nog even een verrassing…

Deze play-in is geschikt voor iedereen met minimaal HaFaBra B speelniveau. Twijfel je of je kan meedoen? Neem dan contact met ons op. We kijken dan samen naar de mogelijkheden.

Nee, iedereen die het niveau aan kan, is van harte welkom! Wel vinden we het belangrijk dat muzikanten tot 12 jaar een begeleider hebben die meespeelt tijdens de play-in.

Via het aanmeldformulier onder op deze pagina!

Ja, dat hoeft geen probleem te zijn, maar laat het ons wel vooraf even weten! Ook als je al voor het afsluitende concert weg gaat, kan je gewoon meedoen, maar willen we dat wel graag vooraf weten.

Ongeveer twee weken voor de play-in krijg je een link toegestuurd waar je jouw partijen kan downloaden en printen. Heb je geen printer of lukt er iets niet? Neem contact op met de organisatie.

Neem even contact op met de organisatie, dan bespreken we de mogelijkheden!

Wat jammer dat je er toch niet bij kan zijn! Je mist een fantasische dag. Neem even contact op met de organisatie om je afmelding door te geven. Na je inschrijving hebben we al wel kosten gemaakt, dus we kunnen niet het hele bedrag terugstorten. Afhankelijk van het moment van je afmelding, berekenen we wat we kunnen terugstorten.

Neem contact op met de organisatie! Je kunt ons bereiken via: playin@harmonieorkestzoetermeer.nl

Locatie

De play-in en het afsluitende concert worden gehouden in het verenigingsgebouw MusicDome. Het adres is v.d. Hagenstraat 22d, 2722 NT Zoetermeer, in het Van Tuyll-sportpark. De ingang is rechts naast het restaurant “Bijou”. Boven de deur hangt een bord “MusicDome”. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur.

Wil je komen luisteren naar het eindresultaat van de play-in? Het gratis toegankelijke concert start om 16:00 uur (15:30 uur zaal open) en wordt gehouden in de zaal waar we de hele dag repeteren: MusicDome – v.d. Hagenstraat 22d, 2722 NT Zoetermeer.

Aanmelden voor de play-in is helaas niet meer mogelijk!